Bredband
I lägenheten finns ett bredbandsuttag (Ethernet rj-45) som är anslutet till stadsnätet och administreras av Lunet. Vid störningar på bredbandet, ladda ner Lunets app för driftinformation. För att använda bredbandet tar du kontakt med respektive Tjänsteleverantör där du beställer vad du önskar, e-post, teknik mm.
Tjänsteleverantörer
Lunet har en sida med aktuella leverantörer av tjänster samt priser, se:
https://www.lunet.se/tjanster/tjansteleverantorer/
Support:
Har du fel på din Internettjänst eller TV-tjänst via bredbandsuttaget, gör en felanmälan till din Tjänsteleverantör (t ex Telia, Tele2, Bahnhof).
Har du ett trasigt uttag för inkommande signal i din lägenhet (t ex att det sitter löst, glappar då du sticker in en nätverkskontakt eller annan fysisk yttre påverkan) gör en felanmälan till support@lunet.se
Obs! Detta gäller det första ”originaluttag” som byggdes då fastighetsnätet installerades. Inte eventuella nya uttag som bostadsrättsinnehavaren installerat efteråt. För fel i dessa, vänligen kontakta behörig installatör/elfirma.
Vid övriga problem med din dator, exempelvis program och övrig utrustning, kontakta den leverantör där du har köpt utrustningen.